Amerykanie umieją w marketingi!

Być może Major League Soccer nie jest najsilniejszą ligą na świecie i wbrew pozorom wcale nie zarabia się tam ogromnych pieniędzy, poza oczywiście pewnymi wyjątkami, choć w porównaniu z Europą to i tak nie są kokosy, a jednak wielu zawodników bardzo chętnie wybiera Stany Zjednoczone na tzw. piłkarską emeryturę, gdzie często występują w roli nie tylko piłkarzy, ale i celebrytów.
______________________________________________________________
Szukasz klubu, a nie masz menedżera? Potrzebujesz pomocy lub potrzebujesz wsparcia? >> ZAREJESTRUJ SIĘ W NASZYM SERWISIE I STWÓRZ SWOJE SPORTOWE PORTFOLIO! - Sprawdź co możemy dla Ciebie zrobić.
______________________________________________________________
Jedno jest pewne, ich liga jest świetnie zorganizowana i do tego naprawdę świetnie opakowana jeśli chodzi o promocję i marketing. Do tego dochodzi ogromny rynek i wciąż rosnąca popularność futbolu w tym kraju, co skrzętnie wykorzystują najbardziej znani zawodnicy ligi zarabiając dodatkowe pieniądze na kontraktach reklamowych. Nie będziemy porównywać poziomów MLS i naszej ligi, to niech każdy sobie oceni we własnym zakresie, ale na pewno organizacji i całej otoczki medialnej nasza Ekstraklasa może pozazdrościć i w tej kwestii warto się od Amerykanów uczyć.
Doskonałym do tego przykładem może być niedawny mecz derbowy Los Angeles pomiędzy Galaxy, którzy właśnie pozyskali Zlatana Ibrahimovicia, palącego się do debiutu w lidze, z lokalnym rywalem - LAFC. Jaki to był debiut Ibry wszyscy wiedzą, ale zobaczcie jaki skrót z tego meczu zrobili Galaxy z materiałów z kamer zainstalowanych na stadionie w połączeniu ze wstawkami nagrań kibiców z trybun. To się po prostu ogląda!:
Warto jeszcze dodać, że tamtejsza liga nie ma najmniejszych problemów z kopiowaniem tych materiałów i zamieszczaniem ich we wszelkich możliwych miejscach w celach niekomercyjnych. Nie blokują linków, filmików etc. w innych mediach społecznościowych. Oni po prostu wiedzą, że do im większej liczby fanów na świecie dotrą ich materiały, tym większą popularność zyska ich liga i prędzej czy później, te teoretycznie stracone na odsłonach pieniądze wrócą do nich z nawiązką. A czy Wy po obejrzeniu czegoś takiego nie poszlibyście na mecz MLS, gdybyście byli w USA i mieli taką możliwość, czy może raczej wybralibyście... baseball?
@AM

